EXTREME E
CUPRA teatab sarjas Extreme E osalemisest: võidusõit ajaga
Elektrifitseerimine ja võistlemine on alati olnud CUPRA südames. See mark on olnud vormel-E sarjas püsivalt esindatud alates enda sünnist ning esimese elektrilise ringrajaauto CUPRA e-Racer väljatöötamisest. Nüüd on CUPRA täieliku elektromobiilsuse visioon olulisem kui eales varem, sest meie kaubamärk plaanib ühineda võidusõidusarjaga, mida saame kõik toetada.
Kasutades ära oma Euroopa esimese CUPRA garaaži rajamist Saksamaal Hamburgis, teatas CUPRA, et kavatseb liituda võidusõidusarjaga Extreme E. CUPRA võidusõidumeeskonna põhiliseks partneriks saab ABT Sportsline, kellega koostöös saadetakse elektriautode maailma avastama rühm insenere ja võidusõitjaid.
Mis on Extreme E?
Vormel-E asutaja Alejandro Agagi poolt välja töötatud Extreme E on võidusõidusari, millega soovitakse mootorisport ümber kujundada. Extreme E viib elektriautode võidusõidu meie planeedi kõige eraldatumatesse nurkadesse, sealhulgas näiteks Arktikasse, kõrbe, vihmametsa, liustike ja ookeanide piirkonda, püüdes seeläbi juhtida tähelepanu kliimamuutustega seotud katsumustele, millega erinevad ökosüsteemid silmitsi seisavad, näidates samal ajal seda, kuidas täiselektrilised linnamaasturid tulevad toime äärmuslikes tingimustes.
Kerged elektrimootoriga maastikuautod peavad läbima rea võistlusi, sealhulgas sprindi kvalifikatsiooni, poolfinaali ja finaali, mis hõlmavad 5-miilisel maastikurajal kahe ringi läbimist. Nii mootorispordis kui ka töökohal soolise võrdõiguslikkuse tagamiseks moodustatakse võistkonnad ühest mees- ja ühest naissoost autojuhist, kes vahetavad sõidu ajal pärast esimese ringi läbimist kohad. CUPRA saadik Mattias Ekström on juba nimetatud võistkonna meessoost autojuhiks ning varsti loodetakse avalikustada ka naissoost autojuhi nimi.
Extreme E eesmärk on edendada jätkusuutlikkust ning elektriautode kasutusele võtmist, et aidata meie planeeti kaitsta – see on visioon, millesse usub ka CUPRA. Sarja Extreme E käiku hakkab jälgima Cambridge’i ja Oxfordi ülikoolide teadlastest moodustatud sõltumatu teadlaste kolleegium. Ürituse korraldajad on ka välja pakkunud, et võidusõiduautode ja muu vajaliku transportimiseks võiks kasutada selleks otstarbeks spetsiaalselt ümber ehitatud Royal Maili kaubalaeva, mida kasutataks samal ajal ka mobiilse keskkonnauuringute laborina. Seeläbi jäetaks ära lendamine ning selle suur süsinikujalajälg ning toetataks ökoloogilise jätkusuutlikkuse ideed, et vähendada täiendavalt ülemaailmse transpordiga seotud keskkonnamõju.
CUPRA e-võidusõidu akadeemia
CUPRA tegevdirektor Wayne Griffiths teatas CUPRA, ABT ja Extreme E tippjuhtide ühisel pressikonverentsil ka seda, et CUPRA on loomas maailma esimest elektriautode võidusõidu akadeemiat. Selle uue projektiga, mis rõhutab automargi teerajaja rolli mootorispordi maailmas, annab CUPRA oma elektriautode võidusõidu arendamisse oma panuse, koolitades välja uue võidusõitjate põlvkonna. CUPRA kasutab uue akadeemia käivitamisel enda poolt välja töötatud esimest elektrimootoriga ringrajaautot CUPRA e-Racer.
Me kõik jookseme nüüd rohkem kui eales varem parema tuleviku nimel ajaga võidu. See on aga võidujooks, mille saame võita ainult üheskoos tegutsedes.