Alejandro Mesonero Romanos
Tagasi garaaži
Alustame CUPRA logost. Mida see tähendab?
Me murrame automaailmas kehtivaid klassikalisi reegleid. CUPRA allüksuse taga olev hing ja filosoofia on meie jaoks tähtsamad kui üks konkreetne toode.
Soovisime luua perekonda kuulumise tunnet. Nii tuli meile kolmnurkade analoogia idee. Kujutage ette, kuidas kaks kolmnurka logos lõikuvad. Kolmnurga kuju on väga dünaamiline. Sellel on stabiilne põhi ning see osutab selgelt teatud suunda.
Ja siis keerasite selle tagurpidi.
Selleks, et see kiiremaks ja dünaamilisemaks muuta. Lisaks täiendavad meie tooteid erinevad osad, lisavarustus ning kollektsioonid. Kaalume CUPRA elamuse täiustamiseks ka teiste kaubamärkide ja inimestega koostöösuhete loomist. Me ei mõtle kunagi ainult ühest tootest – meie jaoks on tähendus palju sügavamal.
Missugusel ideel CUPRA põhineb?
Puhas sooritusvõime on kontseptsioonina veidi vanamoodne. Kiirus, sekundi viimane murdosa, ei ole kõige olulisem. Sellest kaugemale vaadates avastate meie autodest uue elemendi. Otsime midagi, mis oleks maitsekas ja väljapeetud, mitte brutaalne või pealetükkiv, vaid pigem elegantne ning šikk. Soovime olla vabad ja stiilsed.
Kiirus on kindlasti üks CUPRA komponentidest. Kuidas kiirust kirjeldaksite?
Kiirus on idee väga kiiresti liikumisest, oma meelte, oma vaatevälja teravdamisest, ärkvelhoidvast adrenaliinist. Kiiruse elamus on juba iseenesest maagiline. Kui paned kolmeaastase lapse kärusse ja lükkad käru, tekitad kiiruse tunde ja näed kohe lapse näol naeratust. Seesama reaktsioon on peidus meis kõigis. Kiirus on lahe. Kiiresti liikumine on lahe.
CUPRA maailmas saad kergesti ühelt elamuselt teisele hüpata.
Meie jaoks on oluline teekond. Asi ei ole ainult kiiruses iseenesest või lihtsalt kohale jõudmises, sõites Nürburgringil viimast ringi veel ühe millisekundi võrra kiiremini – sellega oleme juba hakkama saanud! Sihtkohta jõudmise viis on see, mis on kõige vahvam.
Kui palju erineb CUPRAga sõitmine kõigest muust, mis lihtsalt liigub kiiresti?
See on midagi enamat, kui lihtsalt kiiresti sõitmine. Asi on helis, autos leiduvates materjalides, isegi lõhnas. See auto on loodud muljet avaldama, kõik selles pakub meeltele naudingut. Esmalt on tähtis visuaalne meeldivus, mistõttu keskendume auto välimusele. Väledus on aga sama tähtis. Mõned elemendid on valmistatud süsinikkiust, ent asi ei ole lihtsalt autosse mõnede süsinikkiust osade pistmises. Oluline on materjalide väike üldmass.
See kõik on osa suuremast eesmärgist – panna auto täiuslikult toimima, kasutada kauneid materjale ja tekstiile, teha kasutamine võimalikult lihtsaks. Nii paneb see Sind üha uuesti enda juurde garaaži tagasi pöörduma.
Kas CUPRA on juhikeskne?
Vägagi. Me loome juhikeskse keskkonna, ent mitte puritaanliku võidusõidu stiilis. Kasutame materjale, mis on käe all mõnusad – meile meeldib inimlik puudutus. Nii tuli meile ka vasetooni kasutamise mõte – see on väga soe, ehe värv. Soovime edasi anda meie kaubamärgi soojusetunnet. See ei ole külm nagu külm alumiinium, vaid soojem, see on inimestele lähemal, inimlikum.
Mida tulevik CUPRA disainile kaasa toob?
Miski ei ole kindlalt paigas. Me ei ütle, et mõni konkreetne joon on CUPRAle tüüpiline. CUPRA autod on sportlikud, neil on iseloomu, ent need tule Sulle ka kallale. Miski, millel on iseloomu, võib aga üsna hõlpsasti muutuda agressiivseks. Seal vahel on mõnikord vaid õhkõrn joon. CUPRA autode sportlikkusele lisatakse tulevikus kindlasti teatud määral elegantsi.
„Oleme täiesti veendunud, et elektriauto võib olla võidusõiduauto.“
Esitlesite just uhiuut CUPRA e-Racerit.
Jah ja see on täiselektriline! See auto töötati algusest peale välja täielikult elektriautona – ja seejuures väga konkurentsivõimelisena. Meie eesmärk oli, et see oleks sama kiire kui sisepõlemismootoriga auto. Disaini taga peitub tore lugu: kas mäletate esimest Cup Racerit? Panime selle väga kiiresti kokku ning see osutus väga edukaks. Meil ei jäänud aga aega näiteks aerodünaamika arendamiseks, sest tegemist oli väga salajase projektiga. Me ei testinud aerodünaamikat üldse.
Mudeli Evolution puhul keskendusime ühele eesmärgile: paneme auto mootorit muutmata, ainult aerodünaamika abil 8 km/h kiiremini sõitma. Ja auto pidi ka veel parem välja nägema. Ja me saime sellega hakkama. e-Racer oli järgmine suur katsumus, sest meie eesmärk ei olnud sugugi kergete killast. Aerodünaamika ja kaal on väga tähtsaks muutunud. Insenerid tegelesid kaaluprobleemiga ning püüdsid saavutada parima võimsuse ja kaalu suhte. Aerodünaamika jäeti aga meie, disainerite hooleks. Soovisime ka, et see auto oleks veel ilusam kui Cup Raceri teine versioon.
Siin see nüüd siis on. Saime hakkama. Oleme veendunud, et elektriauto võib olla võidusõiduauto ja võidusõiduauto võib olla elektriline ja hea välja näha, kutsudes samal ajal esile ka kõik need emotsioonid, millest räägime.
„Me murrame automaailmas kehtivaid klassikalisi reegleid.“
Kas täiesti nullist uue automargi väljatöötamisega kaasneb erilisi väljakutseid?
Brändi filosoofiast peab olema väga selge ettekujutus. Sa pead aru saama neist põhimõtetest, mida tahad saavutada. Olen endalt küsinud: missugune võiks auto minu arvates välja näha nelja aasta pärast? Sealt lähen tagasi algusesse ning hakkan tööd tegema.
Mis on disaineritöö kõrval teie teised kired?
Autoga sõitmine. (naerab)
Mis teid motiveerib? Kas teil on olemas oma kindel ellusuhtumine?
Ma arvan, et see on kirg. Hakkasin juba 11-aastasena koolivihikutesse autosid joonistama. Viimaks õnnestus mul õppida seda, mida väga tahtsin – disaini.
Aga teised CUPRA autosid disainivad ja ehitavad inimesed – mille poolest nemad erilised on?
Kõik meie töötajad on hoolikalt valitud. Nad peavad tundma ja tunnetama meie kaubamärki. Nad peavad olema inimesed, kes on valmis ka teatud määral riske võtma. Enda ideede läbisurumiseks võib olla vaja kõvasti vaeva näha. Nad on inimesed, kes ütlevad: saan aru, aga mis oleks, kui teeksime seda hoopis nii? Tootmises töötavad inimesed peavad olema suurte oskuste ja kogemustega. Teatud osad valmistatakse ja paigaldatakse käsitsi. Pöörame detailidele väga suurt tähelepanu ning teha asju oma kätega on meie suur kirg. Suures tehases seda teha ei saa, selleks on vaja väikest ettevõtmist nagu meil siin Martorellis.