Käes on mänguaeg
Võidusõiduautode tehnoloogia on viimastel kümnenditel palju edasi arenenud. Mõtleme näiteks CUPRA TCR-ile. Selle täiustatud DSG-käigukast tagab parema suutlikkuse, võimaldades juhil kasutada täies mahus ära auto 350 hobujõudu. Kuuekäiguline järjestiklülitusega käigukast, elektrooniline roolivõimendi, suurem roolinurk ja rool, mille täiustatud lülititega saab kasutada senisest rohkem funktsioone – see auto oleks justkui tulevikust saabunud.
Sama võib öelda ka võidusõidu videomängude kohta. Alates elutruust 3D-graafikast ja muljetavaldavast tehisintellektist ning lõpetades tagasisidemehhanismiga juhtkangide ja internetis mitme osalejaga mängimisvõimalusega – tänapäevased videomängud tõmbavad meid realistliku võidusõiduelamuse maailma. Võidusõidufännidele on see kõik vaid meelelahutus, ent mida saavad sellest elukutselised võidusõitjad?
Küsisime maailmakassi võidusõidutšempionitelt, kes liitusid hiljuti CUPRAga. Daniel Haglöf, PWR Racingu kaasasutaja. Noor Mikel Azcona, samuti PWR Racingu esindaja ning möödunud aasta TCR-klassi Euroopa meistrivõistluste võitja. Tom Coronel, Comtoyou Racingu esindaja, kõige pikema TCR-klassis võistlemise kogemusega võidusõitja. Aurélien Panis, samuti Cometoyou Racingu esindaja, kellel on juba 24-aastasena 6 võitu ning 17 poodiumikohta. Need piloodid hakkavad peatselt algaval 2019. aasta hooajal autode ringrajasõidu WTCR (World Touring Car Cup) sarjas CUPRA TCRi roolis CUPRAt esindama.
Mida arvate võidusõidu videomängude mängimiskogemusest?
Daniel Haglöf: Võidusõidu videomängud on vaimustavad. Mina ja mõned mu võidusõidusõbrad mängisime neid kunagi koos. Samas toas istudes ja sõpradega võidu sõites tekib sul sama tunne nagu ehtsas võidusõiduautos. Mulle meeldib see tunne nii rajal kui ka videomängudes. Ma tunnen samasugust adrenaliini, tekib sama tunne ja keskendumine. Kui ma suudan videomängus hästi keskenduda, siis saan sellega kindlasti ka võidusõiduautos hakkama.
Mikel Azcona: Võidusõidu videomängud on väga kasulikud. Nende abil saab tundma õppida radasid, millel sa ei ole kunagi sõitnud. See on väga tähtis, eriti minu jaoks sel aastal. Pean selgeks saama kaheksa uut rada. Kiiremini sõitmiseks tuleb mängida.
Tom Coronel: Võidusõidu videomängud on väga sarnased sellega, mida tõelistel võidusõiduradadel koged. Mina nimetan seda 2D versus 3D-ks. Videomängud on 2D, seega jääb üks dimensioon veel puudu. Ütleme lihtsalt, et need on 66,666% sarnased. Kui ma näen, kui kaugele noored juhid videomängudega jõuavad, soovin, et need oleksid ka minu ajal olemas olnud.
Aurélien Panis: Olemas on erinevaid reaalsele kogemusele väga sarnaseid simulaatoreid. Mina teen nendega päris palju tööd, et näiteks radasid selgeks õppida. Virtuaalne kogemus ja tegelik elu on aga siiski alati ka erinevad. Midagi, mis on täiuslik, on väga raske simuleerida. Töötamiseks ja radade selgeks õppimiseks ning ka teatud auto seadistuste järeleproovimiseks on need meile aga päris kasulikud.
Mis tunne on tegelikus elus CUPRA piloodina võidu sõita?
Daniel Haglöf: Kasutan CUPRA Atecat Rootsis tänavasõiduautona. See on suurepärane auto. Mulle meeldib see mark väga. Selle margiga maailmaareenil võistelda on seega imeline.
Mikel Azcona: Olen CUPRAga sõitnud neli aastat. Seega on meist nüüdseks saanud nagu üks pere ja ma tunnen juba kõiki inimesi. Eelmisel aastal võitsin koos nendega TCR Europe’i ja sel aastal pingutame võidu nimel veelgi enam.
Tom Coronel: CUPRA on uus kuulsust koguv automark, millele hakkab oma iseloom tekkima – ja see iseloom sobib mulle. Valisin CUPRA meeskonna pärast. Siin on mul hea tunne, koos selle margi taga olevate inimestega.
Aurélien Panis: Ma arvan, et CUPRA on üks parimatest TCR-klassi autodest. Oleme minevikus näinud, et CUPRA võitleb alati võidu eest, võitleb alati meistritiitli eest... Olen väga uhke, et ka mina olen nüüd CUPRA roolis.
Ja mis tunne on päriselus CUPRA TCR-iga sõita?
Daniel Haglöf: CUPRA TCR on võitja, sest me tunneme seda üsna hästi. See on segu töökindlusest ja suutlikkusest. See on täiuslik auto maailmameistrivõistlustel osalemiseks.
Mikel Azcona: CUPRA TCR on hea auto kurvide kiireks läbimiseks ja tõhusaks pidurdamiseks. Selle autoga on lõbus täiskiirusel sõita, sest see on kergesti juhitav ja suure kiiruse saavutamine on lihtne.
Tom Coronel: CUPRA TCRiga saab võidusõite võita. Kui tunned, et Sul on võimalus, hakkad sellesse ka uskuma.
Aurélien Panis: Mina tunnen end CUPRA TCRi roolis väga hästi. See on väga tugev, väga kindel ja püsib korralikult rajal. See on punktide teenimiseks ning võidusõitude võitmiseks väga tähtis.
Soovid end 2019. aasta WTCR-sarja tulemustega kursis hoida? Jälgi värskete uudiste saamiseks Twitteri kontot @cupra_racing.